piątek, 12 czerwca 2015

Życie teoretycznie w nowej odsłonie i konkurs!

 Od niedawna moją książkę dla dorosłych można kupić z nową okładką:


Książka jest też dostępna w formie e-book, z czego bardzo się cieszę.

W związku z tym, ogłaszam konkurs, w którym można wygrać egzemplarz tej książki z autografem autorki. Aby wziąć w nim udział należy odpowiedzieć na pytanie:

Kim jest osoba, która zna Józefa i skąd wzięło się to określenie?

Byłam niedawno na spotkaniu w gimnazjum numer 13 i od wychowawczyni - nauczycielki matematyki pani Doroty Szarek dowiedziałam się, że jestem osobą, która zna Józefa.

Konkurs zakończy się 24 czerwca, pierwszego dnia lata - skoro moją książkę można wziąć ze sobą na urlop :-)
Odpowiedzi proszę wpisywać w komentarzach.

6 komentarzy:

  1. Osoba, która "zna Józefa" to po prostu człowiek, z którym możesz się bez problemu porozumieć, dogadać.
    Określenie to pochodzi zapewne od postaci biblijnego Józefa, który był człowiekiem otwartym na dialog z innymi.

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja tylko dodam, że określenie było używane przez Anię Shirley z Zielonego Wzgórza, która dzieliła ludzi na tych, którzy "znają Józefa" i tych, którzy go "nie znają" :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja córka powiedziałaby, że znam chyba dwóch Józefów, albo kilku, bo dla każdego postępowania szukam wytłumaczenia i zrozumienia. Może najbliższą znajomą Józefa jest Empatia. Miejmy na drugie to właśnie imię, albo na trzecie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest to osoba, która zawsze wysłucha drugiego człowieka i stara się go zrozumieć. Dąży do porozumienia, bo liczy się dla niego dobro bliźniego.
    Określenie pochodzi od postaci biblijnego Józefa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ci, którzy "znają Józefa", to "pokrewne dusze", osoby, z którymi lubisz spędzać czas i z którymi świetnie się rozumiesz. Takiej osobie możesz powiedzieć największy sekret, a wiesz, że nie wygada, największą głupotę, a wiesz, że nie wyśmieje, największy problem, a wiesz, że zrozumie :) Bezcenne! :)

    OdpowiedzUsuń

Day of European Authors - spotkanie w LO nr III

 Wczoraj świętowaliśmy dzień Autorki i Autora #readwitheurope. Z tej okazji cała setka pisarek i pisarzy spotkała się z uczniami szkół średn...