czwartek, 18 grudnia 2014

Maciek Szpyrka wędruje po Dolnym Śląsku - szkoła numer 7 we Wrocławiu

Maciek Szpyrka dociera do każdej szkoły, przedszkola i biblioteki po to, by jak najwięcej dzieci mogło posłuchać książki napisanej w gwarze śląskiej :-)
Tym razem wybrałam się do szkoły numer 7 we Wrocławiu na spotkania z dziećmi, które chodzą do świetlicy szkolnej.

Nigdy wcześniej nie musiałam odpowiadać na tyle wnikliwych pytań dotyczących pracy górników. Chłopcy byli bardzo zainteresowani i słuchali z uwagą:



Zastanawialiśmy się, skąd wzięła się nazwa naszego regionu:






Podziwialiśmy też piękną fryzurę Georga von Giesche, który zainwestował w kopalnię na Górnym Śląsku:



Uczyliśmy się słów w gwarze i graliśmy w kalambury:









A ja miałam na sobie piękną koszulkę z Rzepianką, na której występuje bohater mojej książki - do kupienia w sklepie internetowym - www.rzepianka.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z Rozczytaną Aglomeracją po Dolnym Śląsku - spotkanie w Bibliotece w Wołowie

 Na kolejne spotkanie, zorganizowane przez Rozczytaną Aglomerację, zabrałam ze sobą Maćka Szpyrkę: Podczas spotkania rozmawialiśmy o pracy g...