środa, 1 października 2014

Spotkanie w Bibliotece Dolnośląskiej - Europejski Dzień Języków

Przez cały ubiegły tydzień w Bibliotece Dolnośląskiej odbywały się wykłady i zajęcia z okazji Europejskiego Dnia Języków. Miałam przyjemność wziąć w nich udział i opowiedzieć o mojej książce "Jak Maciek Szpyrka z dziadkiem po Nikiszowcu wędrował".





Przedstawiłam dzieciom bohatera mojej książki i opowiedziałam o Nikiszowcu:






Rozmawialiśmy o tym, czym jest gwara i gdzie można ją usłyszeć:





Dzieci nauczyły się kilku słów w gwarze śląskiej, co wcale nie było takie proste:


Jednak najbardziej podobały im się piosenki śpiewane w gwarze śląskiej, kaszubskiej i warszawskiej:







Serdecznie dziękuję za zaproszenie pani Katarzynie Kujawie z Działu Pracy z Dziećmi, a dzieciom i paniom nauczycielkom ze szkoły podstawowej  numer 1 w Kątach Wrocławskich za fantastyczny odbiór i miłą atmosferę podczas spotkania.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z Rozczytaną Aglomeracją po Dolnym Śląsku - spotkanie w Rakoszycach

 Na spotkanie w Rakoszyckim Centrum Czytelnictwa i Kultury Lokalnej zaprosiłam Maćka Szpyrkę z mojej książki "Jak Maciek Szpyrka z dzia...