poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Maja wędruje do przedszkola

W ubiegłym tygodniu, z okazji Międzynarodowego Dnia Książki dla Dzieci spotkałam się z przedszkolakami z przedszkola numer 141 we Wrocławiu. Dzieci doskonale wiedziały, kim jest pisarz oraz na czym polega jego praca - patronem przedszkola jest Maria Konopnicka, a "Plastusiowy pamiętnik" stoi na honorowym miejscu w każdej sali.

Można więc powiedzieć, że pojawiłam się w zastępstwie patronki:-)
Przy wejściu do przedszkola na tablicy ogłoszeń wisiała informacja o spotkaniu:







Najpierw prowadziłam spotkanie dla najmłodszych dzieci:





Czytałam opowiadanie "Nie lubię nowych potraw", a potem rozmawialiśmy o gotowaniu. Przyniosłam ze sobą sprzęty, niezbędne do pracy w kuchni:





Oraz moje ulubione lektury - książki kucharskie. Wszystkie dzieci otrzymały egzemplarz książki "Maja poznaje świat" i od razu zajęły się lekturą:





Na kolejnym spotkaniu rozmawialiśmy o tym dlaczego niektórzy ludzie boją się chodzić do dentysty?



Zastanawialiśmy się nad tym, czy tylko ludzie muszą dbać o zęby?





Za pomocą prostego doświadczenia dzieci dowiedziały się dlaczego tak ważne jest dbanie o higienę jamy ustnej:





Zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie z bardzo interesującymi książkami:





Na ostatnim spotkaniu rozmawialiśmy o tolerancji i o tym, że ludzie różnią się od siebie kolorem skóry. Poznawaliśmy zwyczaje panujące w różnych krajach:






Na koniec dostałam pamiątkowy dyplom od bardzo przejętych przedszkolaków:





Jak widać, wszystkie panie pracujące w przedszkolu były zainteresowane książkami:





To był bardzo miły dzień i mam nadzieję, że jeszcze kiedyś uda mi się przedszkolakami spotkać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z Rozczytaną Aglomeracją po Dolnym Śląsku - spotkanie w Rakoszycach

 Na spotkanie w Rakoszyckim Centrum Czytelnictwa i Kultury Lokalnej zaprosiłam Maćka Szpyrkę z mojej książki "Jak Maciek Szpyrka z dzia...