poniedziałek, 21 października 2013

Z Maćkiem wśród dzieci

Dwa tygodnie temu spędziłam kilka dni w Katowicach. Razem z Maćkiem Szpyrką odwiedziłam telewizję Silesia i księgarnię Matras - o czym napiszę niebawem.
Dziś chciałabym zdać relację z wizyty w przedszkolu, szkole podstawowej i bibliotece.
Na zaproszenie pani dyrektor pojechałam do przedszkola numer 90, które znajduje się na osiedlu Tysiąclecia. Opowiadałam, rzecz jasna o Maćku:




Czytałam fragmenty książki po polsku i śląsku. Wspólnie uczyliśmy się też niektórych śląskich słów:


Następnego dnia pojechałam do szkoły podstawowej numer 2. Byłam jej uczennicą, kiedy jeszcze mieszkałam w Katowicach. Z tego wzruszenia i przejęcia, zapomniałam wziąć ze sobą aparat fotograficzny:( Mogę tylko powiedzieć, że spotkanie było bardzo udane, wspominałam czas spędzony w tym budynku.
Dzieci zadawały wiele pytań, choć tak najbardziej ciekawiło je, pod jakim adresem mieszkałam na ich osiedlu:) Na koniec razem z panią bibliotekarką przejrzałam kronikę szkoły, co dostarczyło mi kolejnych wzruszeń.
Ostatnia moja wizyta miała miejsce w bibliotece w Piekarach Śląskich.

Zostałam serdecznie przedstawiona i powitana:



Jak zawsze powiedziałam kilka słów na temat bohaterów moich książek:









A potem już bawiliśmy się w gry i zabawy związane z gwarą śląską i Nikiszowcem:


Humory wszystkim dopisywały:


Wybraliśmy się również na krótki spacer po Nikiszowcu:





Dostałam piękny bukiet kwiatów, a dzieci podziękowały za spotkanie gromkimi oklaskami:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Day of European Authors - spotkanie w LO nr III

 Wczoraj świętowaliśmy dzień Autorki i Autora #readwitheurope. Z tej okazji cała setka pisarek i pisarzy spotkała się z uczniami szkół średn...