środa, 2 października 2013

Nowa recenzja książki o Maćku

Na blogu Moje czytanie ukazała się nowa recenzja książki o Maćku. Autorka recenzji mieszka na Śląsku, tym bardziej ciekawa byłam jej zdania. Ogromnie się cieszę, że książka bardzo jej się spodobała. Zauważyła też, że zachowanie babci Trudy i dziadka Alojza jest charakterystyczne dla śląskich starzików - zależało mi na tym, by byli przekonywujący. Autorka recenzji pisze: "Ogromnym plusem pozycji jest jej dwujęzyczność. Historię wędrówki Maćka z dziadkiem można przeczytać w wersji polskiej i śląskiej. Dla wielu czytelników jest to jak do tej pory jedyna możliwość poznania śląskiej pisowni. Szczerze mówiąc nawet ja spotkałam się z czymś takim po raz pierwszy. Książeczkę można wykorzystać do domowych celów, by przybliżyć dzieciom kulturę śląską, a także na zajęciach szkolnych."
Bardzo zależało mi na tym, żeby książkę wykorzystywać podczas zajęć z języka polskiego - dwujęzyczne wydanie pozwala bawić się gwarą, tłumaczyć słówka, szukać ich źródła.
Całość recenzji można znaleźć tutaj, a ja przypominam o głosowaniu na książkę na jesień na stronie portalu granice.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z Rozczytaną Aglomeracją po Dolnym Śląsku - spotkanie w Bibliotece w Wołowie

 Na kolejne spotkanie, zorganizowane przez Rozczytaną Aglomerację, zabrałam ze sobą Maćka Szpyrkę: Podczas spotkania rozmawialiśmy o pracy g...