wtorek, 8 listopada 2016

"Projekt Breslau" - wiarygodna lekcja historii

Na blogu Cudanakiju ukazała się bardzo wnikliwa i bardzo przemyślana recenzja mojej książki. Właściwie pisałam moją książkę głównie z tą myślą, którą wychwyciła autorka recenzji - chciałam, żeby "Projekt Breslau" zrobił miejsce dla dawnych mieszkańców, żebyśmy pozwolili im odczuwać tęsknotę i przywiązanie do miasta, które już nie wróci.

Autorka recenzji pisze:

W książce pada wiele ważnych słów, pytań i stwierdzeń, nic tylko cytować i zagajać dyskusje z młodzieżą – w domu, na lekcjach historii, języka polskiego, zajęciach wychowawczych. Autorka nie boi się żadnego tematu, ciekawe, czy czytelnicy również? Jednym z bardziej skomplikowanych zagadnień jest polska nienawiść do Niemców, przynajmniej tych dawnych, których winimy za drugą wojnę światową. Ale czy dotyczy to również zwykłych ludzi narodowości niemieckiej, cywilów? Jaką odpowiedzialność za wojny dorosłych ponoszą dzieci niemieckie, choćby niegdysiejsi mieszkańcy Wrocławia? Choć Magdalena Zarębska opisuje realia tego wyjątkowego miasta, to porusza zagadnienia uniwersalne w skali naszego kraju i regionu Europy.


Całą recenzję można przeczytać pod tym linkiem. 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z Rozczytaną Aglomeracją po Dolnym Śląsku - spotkanie w Bibliotece w Wołowie

 Na kolejne spotkanie, zorganizowane przez Rozczytaną Aglomerację, zabrałam ze sobą Maćka Szpyrkę: Podczas spotkania rozmawialiśmy o pracy g...