środa, 30 października 2013

Muzeum Historii Katowic na Nikiszowcu

Pomysł na książkę o Maćku Szpyrce przyszedł mi do głowy, kiedy wędrowałam uliczkami Nikiszowca. Od razu pomyślałam też, że chciałabym opowiedzieć o niej w  Muzeum Historii Katowic.
Ku mojej ogromnej radości, pracownikom muzeum spodobała się historia o Maćku i zostałam przez nich zaproszona. Przyjechałam na spotkanie z dziećmi i mieszkańcami Nikiszowca - żeby przedstawić im Maćka i opowiedzieć o pracy nad książką.

Przywitała mnie pani Bożena Donnerstag, kierownik filii muzeum:



Na spotkanie przyszły dzieci ze szkoły podstawowej mieszczącej się na Nikiszowcu oraz mieszkańcy dzielnicy:



Z pewną dozą niepewności przeczytałam fragment książki po śląsku, mam jednak nadzieję, że błędy i potknięcia zostały mi wybaczone:






Następnie zaprosiłam dzieci do wspólnej zabawy:








Spotkanie było bardzo udane i mam ogromną nadzieję, że jeszcze nie raz na Nikiszowiec z Maćkiem Szpyrką powrócę!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z Rozczytaną Aglomeracją po Dolnym Śląsku - spotkanie w Bibliotece w Wołowie

 Na kolejne spotkanie, zorganizowane przez Rozczytaną Aglomerację, zabrałam ze sobą Maćka Szpyrkę: Podczas spotkania rozmawialiśmy o pracy g...