środa, 13 czerwca 2012

Spotkanie w Muzeum Narodowym

2 czerwca spotkałam się z Czytelnikami w Muzeum Narodowym we Wrocławiu. O godzinie 10.00 rozpoczęło się spotkanie z młodszymi dziećmi. Tematem zajęć były zwierzęta, które możemy trzymać w domu. Pomagała nam Maja, bohaterka książki "Maja poznaje świat", która też bardzo chciała mieć jakieś zwierzę. Dzieci, które przyszły na spotkanie, proponowały różne zwierzęta domowe, na przykład żyrafę:) Ja przyniosłam ze sobą zwierzątko mojej córki:





I trylobita, który należy do mojego męża:





Przeczytałam dzieciom fragment opowiadania o Mai:





Następnie przeszliśmy do sal wystawienniczych, gdzie pani Barbara Przerwa opowiedziała dzieciom o tym, jakie zwierzęta najczęściej pojawiają się na obrazach. Na koniec dzieci wykonały przepiękne kolaże o zwierzętach i każdy dostał na pamiątkę dyplom - ilustrację z mojej książki.


Po południu, o godzinie 16.00 do Muzeum przyszły starsze dzieci. Tym razem, rozmawialiśmy o koniach, na których zna się najlepiej Ida, bohaterka książki: "Ida, konie i reszta świata" oraz "Ida i konie z Zielonej Wyspy". Opowiadałam o tym, jak rozpoczęła się moja przygoda z końmi:





Ponieważ zajęcia nosiły tytuł "Konie z wieżą Eiffla w tle" rozmawialiśmy również o Paryżu. Przeczytałam fragment mojej książki, w którym Ida jeździ na łyżwach... na pierwszym poziomie wieży Eiffla! Następnie Czytelnikami zajęła się pani Barbara i w zajmujący sposób opowiedziała o koniach w malarstwie. To wyjątkowe zwierzę pojawia się na obrazach nie tylko przy okazji scen batalistycznych, bywa też przyjacielem, z którym dzielny wódz chce się pożegnać na łożu śmierci. Na koniec dzieci pracowały przy kolażach. Pojawiała się na nich wieża Eiffla i mnóstwo koni:





Można było również kupić moje książki i dostać autograf:





Albo zrobić wspólne zdjęcie:





Spotkanie było doskonale przygotowanie przez panią Barbarę Przerwę, przemyślane w najdrobniejszych szczegółach i bardzo ciekawie poprowadzone. Dziękuję, że mogłyśmy się spotkać w tak niezwykłym miejscu z okazji Dnia Dziecka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z Rozczytaną Aglomeracją po Dolnym Śląsku - spotkanie w Jordanowie Śląskim

 Na spotkanie do Biblioteki w Jordanowie Śląskim zabrałam dwie książki "Jak żyje Ziemia" i "Smoka wawelskiego", wydane w...