środa, 9 maja 2012

Spotkania w polskich szkołach w Brukseli

27 kwietnia, na zaproszenie pani Bernadetty Kachel, nauczycielki ze szkoły SPK im.J.Lelewela przy Ambasadzie RP w Brukseli wyruszyłam do Belgii. W planach miałam spotkania autorskie w dwóch szkołach i w Centrum Kultury i Edukacji Polskiej MaGaBel. Pierwsze spotkania odbyły się w szkole przy Polskiej Misji Katolickiej w Brukseli. Rozmawialiśmy o tym, na czym polega praca pisarza i ile czasu potrzeba, żeby napisać książkę. W tej szkole wyjątkowo wiele pytań zadawali chłopcy i byli bardzo dociekliwi. Kolejnego dnia, od samego rana prowadziłam spotkania dla dzieci ze szkoły przy Ambasadzie. Przy wejściu do klasy wisiały plakaty:
Przywitał mnie kierownik szkoły, pan Radosław Wasiński:
Opowiadałam bardzo dużo i mam nadzieję, przekonująco:
Na koniec każdego spotkania uczniowie mogli kupić moje książki i otrzymać autograf:
Kolejnego dnia udałam się do centrum MaGaBel, gdzie postanowiłam zmienić nieco scenariusz spotkania. Obok mnie zasiadł Mikołaj, mój siostrzeniec, pierwowzór głównego bohatera:
Wspólnie zastanawialiśmy się, na ile udało mi się oddać jego cechy charakteru i czy chciałby również przenieść się w czasie. Zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie:
A na koniec podpisaliśmy stos książek. Mikołaj każdy autograf opatrzył rysunkiem kaktusa:
Jestem ogromnie wdzięczna pani Bernadetcie, Kierownikowi szkoły i pani Dyrektor ze szkoły przy Misji oraz całej radzie rodziców za to, że te spotkania doszły do skutku. Wymagały nie lada umiejętności organizacyjnych i logistycznych - jeszcze raz dziękuję! I mam nadzieję - do zobaczenia!

2 komentarze:

  1. Cudnie! I pieknie wygladalas... ciekawe swiata i ksiazek dzieci to chyba najpiekniejsze spotkanie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Agnieszko kochana, spotkania były niezwykle inspirujące i z ogromną przyjemnością do Brukseli wrócę!

    OdpowiedzUsuń

Z Rozczytaną Aglomeracją po Dolnym Śląsku - spotkanie w Środzie Śląskiej

 Bohaterką spotkania w Środzie Śląskiej była Pola z książki "Skąd jest Pola?": Zanim poznaliśmy naszą bohaterkę, rozmawialiśmy o t...