czwartek, 15 stycznia 2015

Maciek Szpyrka wędruje po Dolnym Śląsku - Gimnazjum numer 13 we Wrocławiu

Wczoraj na zaproszenie nauczycielki języka polskiego przyszłam razem z Maćkiem na spotkanie z gimnazjalistami. Miałam nieco tremę - obawiałam się jak sobie poradzę z tak dorosłą publicznością.
Mam jednak nadzieję, że wszyscy dobrze się bawili podczas poznawania gwary z różnych regionów Polski.

W opowiadaniu o Nikiszowcu pomogła mi książka "Czarny ogród" Małgorzaty Szajnert:








Nie zabrakło również mojej ulubionej postaci - Georga von Giesche:





Podziwialiśmy krajobraz Górnego Śląska:






Giszowiec i Nikiszowiec:





Uczyliśmy się słów w gwarze śląskiej:








Udało nam się również przedstawić alfabet kaszubski, choć nie obyło się bez pomyłek:





To było bardzo ciekawe spotkanie i mam nadzieję, że uda mi się jeszcze kiedyś odwiedzić gimnazjalistów - może z kolejnymi książkami?

1 komentarz:

  1. Widzę, ze wciąż podróżujesz... Z książkami... Dziś u mnie wpis o " Gottland" ciekawa jestem twojej opini o tej książce.

    OdpowiedzUsuń

Z Rozczytaną Aglomeracją po Dolnym Śląsku - spotkanie w Środzie Śląskiej

 Bohaterką spotkania w Środzie Śląskiej była Pola z książki "Skąd jest Pola?": Zanim poznaliśmy naszą bohaterkę, rozmawialiśmy o t...